FANDOM

Banner-historia

HISTORIA CIE WZYWA!
Witaj! Aktualnie znajdujesz się na stronie należącej do tzw. History by Arek214 zapoczątkowanego przez użytkownika Arek214

Autor z jednej strony zachęca do edytowania i wzbogacania treści artykułów należących do cyklu o nowe wątki, ale też prosi o zachowanie "realistycznego" klimatu.

Wojna Dziesięcioletnia- wojna trwająca od 1903 do 1913 roku. Toczyła się w Ameryce Północnej, została wywołana poprzez najazd Kanady i Imperium Polskiego na USA.

Przyczyny:

  • Dążenie Imperium i Kanady do zwiększenia swoich terytoriów.
  • Chęć zemsty ze strony Japonii na USA, za przegraną wojnę.

Skutki:

  • USA traci swą pozycję na arenie międzynarodowej. Otoczona ze wszystkich strona zaczyna słabnąć, zarówno militarnie, jak i gospodarczo.
  • Imperium rośnie w siłę. Dzięki zyskaniu nowych terytoriów zwiększa się jego potencjał. Zawiązuje ścisłą współpracę z Kanadą, Meksykiem i Japonią.
  • Japonia zyskała najmniejszy skrawek USA. Mimo tego po kilku latach rozpocznie na nowo wojnę z USA.
  • Meksyk stanie się potęgą w Ameryce Środkowej oraz zacznie się bogacić.

Strony konfliktu:

  • Imperium Polskie: Zawarło sojusz z Kanadą i razem napadło na USA, podbijając wschodnie wybrzeże. W ostatnich latach wojny najmniej się udzielało.
  • Kanada: Po tym jak zawarło sojusz z Imperium, najechała zachodnią i środkową część USA. Udzielała się najaktywniej ze wszystkich stron konfliktu.
  • Meksyk: Dołączył w drugim roku wojny przeciwko USA. Stanął po stronie Imperium i Kanady.
  • Japonia: Podobnie jak Meksyk dołączyła w tym samym roku (jednak nie zaatakowała w tym samum roku) i opowiedziała się po tej samej konfliktu.

Przebieg konfliktu

Rok pierwszy:

Po zawiązaniu sojuszy Imperium z Kanadą, te pierwsze atakuje wschodnie wybrzeże, a te drugie zachodnie wybrzeże. USA zaskoczone szybko tracą kolejne terytoria i zmuszone Stany Zjednoczone walczyć na dwa fronty przegrywają.

Rok drugi:

Meksyk i Japonia przyłączają się do wojny, ale tylko Meksyk atakuje USA w tym samym roku. Japonia mobilizuje swoje siły do wojny.

Rok trzeci:

Po ukończeniu przygotowań do wojny Japonia atakuje i zajmuję niewielki skrawek Kalifornii i Nevady.

Rok czwarty:

Imperium odpiera desperacki atak wojsk USA i organizuje wyprawę odwetową.

Rok piąty:

Działania wojenne przenoszą się na wody Oceanu Spokojnego.

Rok szósty:

Kanada zajmuję Alaskę.

Rok siódmy:

Kanada zaprzestaje marszu na południe i podobnie jak Imperium, umacnia swą władzę na zdobytych terenach. Wojska Meksyku zostają pokonane, lecz to nie przeszkodziło w dalszym prowadzeniu dalszych działań wojennych.

Rok ósmy:

Stany Zjednoczone zmuszają wojska Japonii do opuszczenia nie których zdobytych ziem, jednak tylko niektórych.

Rok dziewiąty:

Działania wojenne zaczynają słabnąć.

Rok dziesiąty:

W Waszyngtonie zostaje podpisany pokój, a wszystkie strony konfliktu zawieszają działania wojenne.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki