FANDOM

Banner-historia

HISTORIA CIE WZYWA!
Witaj! Aktualnie znajdujesz się na stronie należącej do tzw. History by Arek214 zapoczątkowanego przez użytkownika Arek214

Autor z jednej strony zachęca do edytowania i wzbogacania treści artykułów należących do cyklu o nowe wątki, ale też prosi o zachowanie "realistycznego" klimatu.

Tai Shen urodzony jako Cao Yifu- to pochodzący z Pekinu jeden z generałów Cesarstwa Chińskiego. Zasłynął w Wojnie Cesarzy, w której zdobył miano Złotego Smoka. Dwa lata po zakończeniu wojny został wysłany, by stłumić bunt Li Chena na Kontynencie Śródlądowym. Jednak zamiast walczyć z buntownikami, to przyłączył się do nich i został ich wodzem. Utworzył Królestwo Shen, którego stał się pierwszym władcą.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Urodził się w 109 roku p.n.e. w Pekinie. Nigdy nie poznał swoich rodziców, którzy z rozkazu Cesarza zostali straceni. Wydarzyło się to wszystko tuż po jego narodzinach. Został przygarnięty przez Wanga Shena, który był przyjacielem jego rodziców. Wang wychowywał go jak własnego syna i ukrywał jego pochodzenie, w tym celu nadał mu swoje nazwisko. Odtąd przedstawiał się jako Tai Shen. Mimo tego młody Tai wiedział o swoim pochodzeniu i o grążącym mu niebezpieczeństwie. Był trenowany przez swojego przybranego ojca w walce, z czasem stał się od niego lepszy. Często obaj wybierali się na polowania.

Walki z Mongołami Edytuj

Gdy miał 17 lat, Cesarstwo zostało zaatakowane przez Mongołów. Tai razem z Wangiem wyruszył naprzeciw najeźdźcom. Po kilku dniach doszło do bitwy. Dowodził on wtedy kawalerią liczącą 100 jeźdźców. Z początku jego podwładni niebyli zadowoleni, że dowodzi nimi tak młoda osoba. Wszystko się zmieniło, kiedy ujrzeli z jaką zażartością on walczy. Zabijał barbarzyńców jednego po drugim. Zobaczywszy wodza Mongołów, ruszył w jego stronę. Cisnął we wroga włócznią tak mocno, że przebiła go na wylot. Widząc to reszta Mongołów spanikowała i zaczęła uciekać. Tai chciał za nimi ruszyć w pościg, ale jego przybrany ojciec zabronił mu tego.

Niebawem doszło do kolejnej bitwy, tym razem większej. Młodzieniec tym razem dostał pod rozkazy aż 1000 jeźdźców. Walczył dzielnie i zabił dużo wrogów. Nie wiadomo zbyt wiele o jego udziale w tej bitwie. Wiadomo, że bitwa została wygrana, a on sam został mianowany zastępcą generała Wanga Shena.

Wojna Cesarzy Edytuj

Minęło z siedem lat. Tai miał już od niedawno stopień generała. Wtedy to też doszło do konfliktu Cesarstwo Chińskiego z Cesarstwem Wu. Tai walczył na północnym froncie.

Bitwa z Le Chatem Edytuj

Gdy walki rozgorzały na dobre, Tai Shen został wysłany na północny wschód, gdzie miał pokonać generała Le Chata. Po długim marszu obie armie stanęły naprzeciwko siebie. Shen rozstawił w pośpiechu swoje wojska. Zanim wszystkie
33086 5

Podczas bitwy (Kadr z filmu pt: "Wielki wojownik".)

oddziały się ustawiły na swoje miejsca, wróg zaatakował. Wroga ciężka kawaleria zdołała przeczesać pierwsze szeregi piechoty. Jednak po chwili szale się odwróciły. Wroga kawaleria została pokonana. Łucznicy Shena masakrowały wrogie oddziały. Wkrótce, armia Shena powoli, lecz nie ubłagalnie odnosiła coraz większe sukcesy na polu walki. Niebawem żołnierze drugiej strony poddali się i w podarunku przynieśli głowę swojego generała i przeszli pod sztandary Tai Shena. On sam dostał prowincję Suhuan.

Bitwa pod Hidumi Edytuj

Niebawem doszło do kolejnej bitwy. Shen osobiście prowadził swoją ciężką kawalerię. Walczył dzielnie, ale został trafiony strzałą w nogę, przez co został zabrany przez swoich żołnierzy z pola walki. Mimo jego nieobecności udało się wygrać bitwę.

Dalsze walki Edytuj

Nie istnieją żadne szczegółowe zapiski o dalszym udziale Tai Shena w tej wojnie. Wiadomo tylko tyle, że podczas jednej z bitwe zdobył miano Złotego Smoka. Obronił Wielki Mur przed najazdem koczowniczych plemion z zachodu, a także udaremnił zamach na Cesarza, za co dostał w państwie wiele przywilejów.

Gubernator Edytuj

Pierwsze dwa lata Edytuj

Po zakończeniu wojny, Tai wyjechał do powierzonej mu prowincji. Tam zajął się przekonywaniem do siebie miejscowej ludności, co mu się udało. Z własnego skarbca sfinansował odbudowę i rozwój ważniejszych miast prowincji. Zyskał dzięki temu uznanie ludzi. Stolicę prowincji, miasto Xanxun, uczynił potężną fortecą.

Zmiana strony Edytuj

W tym to też okresie na tronie siedział nowy, a zarazem nieudolny Cesarz. Zaczęło dochodzić do wielu buntów i przez to wielkie niegdyś Cesarstwo podzieliło się na kilka mniejszych państewek. Tai zastał wysłany na wschód, by stłumić bunt Li Chena na Kontynencie Śródlądowym. Po dotarciu na miejsce, w przebraniu poszedł w przebraniu do jednego z miast buntowników. Zauważył, że ludzie żyją tam w nędzy i dowiedział się, że to z winy Cesarza. Shen postanowił zmienić strony. Następnego dnia zaprosił przywódcę buntowników i po wielu godzinach rozmów, zawarli porozumienie. Shen zaopatrzył ich w żywność, wodę pitną oraz broń. A sam powrócił w tajemnicy do swojej prowincji, gdzie zaczął zbierać w tajemnicy armię. Zawarł również tajemny sojusz z Shi Lungiem. Przez cały ten czas wysyłał fałszywe raporty do Cesarza, by go zmylić. Po roku był już gotów. W 82 roku p.n.e. Tai ogłosił oficjalnie powstanie Królestwa Shen, a sam ogłosił się jego władcą. Cesarz był słaby, by wdawać się w wojny, więc pozostawił królestwo w spokoju.

Dalsze życie Edytuj

Resztę swego życia spędził pomagając swoim poddanym. Ożenił się z nieznaną z imienia Chinką, z którą miał syna Neilinga. Okres jego panowania jest uznawany jako pomyślny dla królestwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki