Fandom

Alternatywna historia

Siły zbrojne Królestwa Mefozu

150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Banner-historia.jpg Witaj! Aktualnie znajdujesz się na stronie należącej do tzw. History by Arek214 zapoczątkowanego przez użytkownika Arek214

Autor z jednej strony zachęca do edytowania i wzbogacania treści artykułów należących do cyklu o nowe wątki, ale też prosi o zachowanie "realistycznego" klimatu.

,,HISTORIA CIE WZYWA!"

Siły zbrojne Królestwa Mefozu- powstały tuż po założeniu królestwa w roku 628 p.n.e. Składało się na nie wiele typów jednostek.

Historia Edytuj

Siły zbrojne Edytuj

Piechota Edytuj

Najliczniejszą siła w armii Mefozu była piechota. W jej szeregach istniało wiele formacji, od ciężko zbrojnej piechoty, po lekko ubranych łuczników.

Wojownicy plemienni Edytuj

Jak samo nazwa wskazuje, byli to wojownicy z koczowniczych plemion sprzyjających królestwu. Wielu z nich dołączało do armii, ze względy, że podczas wojny mogli rabować co tylko chcieli. Stanowili uzupełnienie dla lekkiej piechoty i Nieskalanych. Mimo, że pochodzili z dzikich plemion, to mogli liczyć na wysokie stanowisko w armii lub dostać w posiadanie majątek ziemski.

Lekka piechota Edytuj

Wyprawa 10 Tysiecy (13).jpg

Byli to żołnierze najczęściej greckiego pochodzenia. Stanowili najliczniejszą formację w całej armii królestwa. Walczyli i ubierali się jak grecy.

Nieskalani Edytuj

Images.akamai.steamusercontent.jpg

Nieskalani

Byli to niewolnicy, którzy od dziecka byli trenowani do zabijania. Przechodzili ciężkie szkolenie. Jednostka powstała za panowania króla Tenezausa. Zostali wyposażeni w ciężką zbroję oraz broń, zarówno miecze, jak i włócznie. Jedną z ich podstawowych formacji była Falanga. Jednak w razie konieczności, potrafili szybko zmienić ustawienie szyku.

Łucznicy Edytuj

Stanowili mniejszość w armii Mefozu. Nie było podziału na ciężkich i lekkich łuczników, gdyż tworząc łuczników królestwo chciało, aby byli oni bardzo mobilni na polu walki. Poza wojnami, łucznicy strzegli także miast w czasie pokoju.

Konnica Edytuj

Jeźdźców najczęściej werbowano z koczowniczych plemion. Najczęściej z bardzo wojowniczego plemienia Bungalów. Byli to urodzeni jeźdźcy od urodzenia wychowywani w siodle.

Konni łucznicy Edytuj

Hun small.jpg

Łucznik konny

Jak samo nazwa wskazuje byli to łucznicy dosiadający koni. Byli bardzo cienko ubrani, co zapewniało im swobodę ruchu i zapewniało dużą mobilność.

Podczas bitew najczęściej jeździli dookoła pola bitwy i zasypywali wroga gradem strzał. W niektórych przypadkach użycie tej jednostki decydowało o wyniku bitwy np: Bitwa o Zar.

Jazda konna Edytuj

Byli to ludzie wyposażeni w długie włócznie, tarczę oraz krótki miecz. Ubierali się w grube skórzane uniformy, tak samo robili w przypadku konia. Nacierali na przeciwnika najczęściej z trzech stron. Od frontu oraz z obu flank.

Flota Edytuj

Triera.jpg

Flota wojenna królestwa nie miała ustalonej liczebności. Jej liczba zmieniała się w zależności od potrzeby. Gdy król Tenezaus zapoczątkował budowę potęgi królestwa, flota liczyła tylko około 20 okrętów. W późniejszych czasach ta liczba stale się zwiększała.

Więcej w Fandom

Losowa wiki