FANDOM

Maksymilian Zimierski to Polski publicysta, działacz społeczny, były żołnierz, historyk oraz polityk. Prezydent Rzeczypospolitej Polskiej w latach 2020-2025 ponownie od 3 sierpnia 2025 roku.

Biografia Edytuj

Wczesne życie Edytuj

Maksymilian urodził się 13 marca 1984 roku w Lwowie. Za młodu uczęszczał do Szkoły Podstawowej im. Romualda Traugutta w Lwowie, oraz był aktywnym harcerzem. W 2005 roku zakończył studia na Uniwersytecie Jagiellońskim z dyplomem historycznym.

Wojsko i Polityka Edytuj

W wieku 20 lat, zaraz po skończeniu Uniwersytetu, Maksymilian udał się do wojska, a specyficznie do jednostki GROM, gdzie spędził następne 8 lat swojego życia. Został oddalony z wojska za spełnienie swojej służby z rangą Kapitana. Następnie postanowił zabrać się za politykę. Początkowo był związany z Kongresem Nowej Prawicy, jednak po zaledwie roku odszedł i został niezależny. w Wyborach prezydenckich 2015 Maksymilian przyznał, iż głosował na Andrzeja Dudę.

Prezydent Edytuj

6 maja 2020 roku rozpoczęła się pierwsza tura polskich wyborów prezydenckich. Maksymilian postanowił ubiegać się o posadę prezydenta, i startował w wyborach. Zadziwiająco, przeszedł on do drugiej tury, przebijając próbującego ponowić swoją kadencję Andrzeja Dudę. 28 lipca 2020 roku ostatecznie wygrał on wybory, oraz został oficjalnie zaprzysiężony 3 sierpnia. Jego pierwsze 100 dni kadencji zostały uznane za bardzo dobre i efektowne.

Afera Polsko-Rosyjska Edytuj

W 13 lutego 2021 roku do Internetu wyciekły zdjęcia Maksymiliana ze starszą od siebie Prezydent Rosyjskiej Federacji, Natalją Pokłonską. Na zdjęciach widać dwójkę głów państwa stojącą intymnie blisko siebie w jednym z pokojów konferencyjnych w Pałacu Rad. Spowodowało to niemały, międzynarodowy skandal, jednak Maksymilian i Natalja rozwiali plotki, argumentując iż "Prezydent Pokłonska dostała zawrotów głowy i słabo się poczuła, a Maksymilian upewniał się, iż wszystko w porządku." Do tej pory wielu podejrzewa dwójkę o intymne relacje.