FANDOM

Ten artykuł należy do Alternatywnej Historii która została anulowana, tj. autor nie będzie jej już dalej prowadził i ma charakter archiwalny.
Obecna wersja Stara wersja

Latynoska Konfederacja (pr. Confederação Latina) - państwo założone w 1945 roku, obejmujące większość Ameryki Południowej i Środkowej.

HistoriaEdytuj

StworzenieEdytuj

Latynoską Konfederację stworzono w 1945 roku kiedy to władzę w Brazylii przejęli Integraliści i zaczęli powoli przejmować inne kraje w Ameryce Południowej na swoją stronę, wkrótce stając się dobrym sojusznikiem Aliantów.

KulturaEdytuj

Na Latynoską Konfederację składa się wiele kultur Ameryki Łacińskiej. Tereny Latynoskiej Konfederacji zamieszkuje ponad kilkaset milionów mieszkańców, są jednak bardzo nierównomiernie zaludnione. Najbardziej rozpowszechnione języki to Hiszpański i Portugalski.

Do głównych zasobów Latynoskiej Konfederacji należą złoto, srebro, miedź, rudy żelaza, cyna oraz ropa naftowa. Inne zasoby mineralne to: cynk, ołów, cyna, mangan, wolfram, antymon, boksyty, uran, siarka oraz diament.

Krajem-założycielem oraz głównym dowodzącym jest Brazylia, toteż stolicą jest stolica Brazylii - Brasila.

Kraj jest nadal dość biedny i zacofany - na ulicach widać nawet często starsze samochody takie jak Fordy Model T lub A. Widoczne są w nim wpływy krajów takich jak Stany Zjednoczone, w postaci ich produktów które do niego importowano.

Rząd chwali się kulturą Ameryki Południowej i Środkowej, nazywając wiele swoich konstrukcji oraz nowych pojazdów po postaciach, bogach czy innych aspektach kultur takich jak Aztekowie, Toltekowie czy Majowie.

Kraj posiada pełny dostęp do morza z wszystkich stron.

WojskoEdytuj

Armia Latynoskiej Konfederacji jest w głównej mierze skupiona z przestarzałych konstrukcji oraz skupia się w głównej mierze na wojnie podjazdowej. Na armię Latynoskiej Konfederacji składają się też armie krajów członkowskich. Armia ta stała się znana - a raczej niesławna - z tego iż w jej skład wchodzą też często konstrukcje prowizoryczne, takie jak samochody z domontowanymi na pakach karabinami. Armia jest bardzo duża - rozmiarowo ze względu na zaludnienie oraz rozmiary konfederacji jej największą mocą jest liczebność.

Relacje z innymi krajamiEdytuj

Kraj jest w świetnych stosunkach z Aliantami, często jest uznawany za państwo Alianckie pomimo tego iż de-facto nie należy do Aliantów.

Są natomiast w dość negatywnym stosunku z Nowym Cesarstwie Niemieckim i Osią.