FANDOM

Uwaga - Artykuł to jedynie Rough Draft, który opisuje w prosty sposób "podstawy" danego kraju, autor rozwinie go i doda detale kiedy w końcu mu się zachce i wpadnie na jakiś sensowny pomysł.

Latynoska Konfederacja (pr. Confederação Latina) - państwo założone w 1945 roku, obejmujące większość Ameryki Południowej i Środkowej.

HistoriaEdytuj

StworzenieEdytuj

Latynoską Konfederację stworzono w 1945 roku po tym jak Weseny przejęły kontrolę nad III Rzeszą, przemieniając ją w Nowe Cesarstwo Niemieckie, kiedy to władzę w Brazylii przejęli Integraliści i zaczęli powoli przejmować inne kraje w Ameryce Południowej na swoją stronę oraz zrywając powoli kontakty z Aliantami.

Po podpisaniu traktatu Nowego Cesarstwa z GDA i Związkiem Socjalistycznych Republik Radzieckich, Latynoską Konfederację której to wiele państw członkowskich było niegdyś Aliantami próbowano przekabacić na stronę GDA.

KulturaEdytuj

Na Latynoską Konfederację składa się wiele kultur Ameryki Łacińskiej. Tereny Latynoskiej Konfederacji zamieszkuje ponad kilkaset milionów mieszkańców, są jednak bardzo nierównomiernie zaludnione. Najbardziej rozpowszechnione języki to Hiszpański i Portugalski.

Na terenie Latynoskiej Konfederacji nadal żyje wiele Wesenów, takich jak Balam, Coyotl, Luison, Murciélago czy Vibora Dorada, które żyją przemieszane razem z zwykłymi ludźmi. Do głównych zasobów Latynoskiej Konfederacji należą złoto, srebro, miedź, rudy żelaza, cyna oraz ropa naftowa. Inne zasoby mineralne to: cynk, ołów, cyna, mangan, wolfram, antymon, boksyty, uran, siarka oraz diament.

Krajem-założycielem oraz głównym dowodzącym jest Brazylia, toteż stolicą jest stolica Brazylii - Brasila.

Kraj jest nadal dość biedny i zacofany - na ulicach widać nawet często starsze samochody takie jak Fordy Model T lub A. Widoczne są w nim wpływy krajów takich jak Stany Zjednoczone, w postaci ich produktów które do niego importowano przed przemianą ustrojową.

Rząd chwali się kulturą Ameryki Południowej i Środkowej, nazywając wiele swoich konstrukcji oraz nowych pojazdów po postaciach, bogach czy innych aspektach kultur takich jak Aztekowie, Toltekowie czy Majowie.

Kraj posiada pełny dostęp do morza z wszystkich stron.

WojskoEdytuj

Armia Latynoskiej Konfederacji jest w głównej mierze skupiona z przestarzałych konstrukcji z czasów III Rzeszy a nawet starszych, oraz skupia się w głównej mierze na wojnie podjazdowej. Na armię Latynoskiej Konfederacji składają się też armie krajów członkowskich. Armia ta stała się znana - a raczej niesławna - z tego iż w jej skład wchodzą też często konstrukcje prowizoryczne, takie jak samochody z domontowanymi na pakach karabinami. Armia jest bardzo duża - rozmiarowo ze względu na zaludnienie oraz rozmiary konfederacji jej największą mocą jest liczebność. Wiele pojazdów Latynoskiej Konfederacji pochodzi też z krajów GDA które kiedyś dostarczały je im podczas II Wojny Światowej.

Relacje z innymi krajamiEdytuj

Kraj jest w świetnych stosunkach z Nowym Cesarstwem Niemieckim i Osią, często jest uznawany za państwo Osi pomimo tego iż de-facto do niej nie należy.

Są natomiast w dość negatywnym stosunku z GDA, z którym to graniczą przez Meksyk. Granica Konfederacji jest przez to mocno patrolowana aby upewnić się że żaden Grimm nie przemknie się na ich teren.