FANDOM

Królestwo Polskie — to państwo utworzone przez Mikołaja II, w unii personalnej z Imperium Wszechrusi do I Wojny Światowej. Później w skutek traktatu z St.Gallen odzyskało niepodległość oraz zdobyło niemieckie prowincje Ost-Preußen, Danzig und West-Preußen, Neuschleisen oraz Górny Śląsk a także miasto Schneidemühl. Państwo posiadało 3 premierów — Wincentego Witosa, Wojciecha Kwasieborskiego a w końcu Romana Dmowskiego. Przez cały okres swojego istnienia Królestwo zmagało się z Ukraińskim i Białoruskim nacjonalizmem, ruchy te zostały zakazane a w wyniku wybuchu wojny Stjepan Bandera oraz Wladmir Jarow zostali skazani na rozstrzelanie za rzekomą współpracę z wrogiem. W lipcu 1940 roku Trzecia Rzesza wypowiedziała wojnę Polsce. Polska armia dzielnie opierała wojskom wroga, a do czerwca 1941 trzymała linię Wisły. A Galicja broniła się do marca. Polacy dali jednak czas aliantom na zrzut w Dunkierce oraz w Paimpolu.

HistoriaEdytuj

PowstanieEdytuj

W trakcie wojen napoleońskich Car-Imperator Mikołaj II założył na terenach Gubernii Mazowieckiej, Galicyjskiej, Małopolskiej oraz Wielkopolskiej państwo pod unią z Wszechrusią. Mikołaj I/II znacznie rozbudował tereny Królestwa i zbudował fort oraz miaste nazwane potem Mikołajowicami.

I Wojna ŚwiatowaEdytuj

W BUDOWIE!!!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki