FANDOM

30px-Stub-icon.png Ta strona to zalążek artykułu. Możesz pomóc Alternatywna historia rozbudowując ją!
Banner-historia.jpg

HISTORIA CIE WZYWA!
Witaj! Aktualnie znajdujesz się na stronie należącej do tzw. History by Arek214 zapoczątkowanego przez użytkownika Arek214

Autor z jednej strony zachęca do edytowania i wzbogacania treści artykułów należących do cyklu o nowe wątki, ale też prosi o zachowanie "realistycznego" klimatu.

Zmyślony kontynet.png

Kontynent Śródlądowy lub Kontynent Chiński- drugi pod względem wielkości kontynent na Ziemi. Zajmuje 33,02 mln km², czyli ponad 23,7% ogólnej powierzchni lądowej świata. W okresie potęgi Cesarstwa Chińskiego, północna i zachodnia część kontynentu znajdowała się pod jego panowaniem.

Historia Edytuj

Położenie geograficzne Edytuj

Warunki geologiczne Edytuj

Rzeźba Edytuj

Zbiorniki wodne Edytuj

Cały kontynent jest pełen rzek i jeziora oraz posiada jedno morze. Jeziora nigdy nie wysychają, w kilka razy w roku przez liczne zbiorniki wodne dochodzi do powodzi. W czasie suszy jeziora nie wysychają do końca. Największy zbiornikiem, jest Morze Krilawii.

Linia brzegowa Edytuj

Klimat Edytuj

Na tym kontynencie występują wszystkie strefy klimatyczne, począwszy od klimatu umiarkowanego na północy kontynentu, poprzez podzwrotnikowy, zwrotnikowy, równikowy, zwrotnikowy, podzwrotnikowy, umiarkowany oraz do subpolarnego na południu kontynentu. Pod względem opadów na kontynencie istnieje wiele terenów o obfitych opadach (Nizina Łez), ale również pustynne (w Górach Śmierci lub Pustynia Gabori).

Fauna i Flora Edytuj

Zab.png

Kontynent jest bardzo bogaty w różnorodne gatunki roślin i zwierząt. Jedynymi rodzimymi gatunkami zwierząt są: Lemur chiński, Wilk chiński, Ostrobrewka oraz Szarak chiński. Jedyną rodzimą rośliną jest Palma egerska. Jest do drugie miejsce na ziemi, gdzie żyją lemury w naturalnym środowisku. Cały kontynent jest zamieszkały przez kilka gatunków lemurów i roślin, które są pozostałościom po oddzieleniu się od Madagaskaru. Gdy przybyli na te ziemie pierwsi ludzie z Chin, to sprowadzili tu zwierzęta hodowlane, gatunki rodzime Chin, takie jam Panda wielka czy Panda mała oraz Słonie indyjskie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki