FANDOM

Janusz Stanisław Wiśniewski (Urodzony 14 marca 1888 w Berlinie, zmarł 3 stycznia 1951 pod Radzyminem)- Prezydent Republiki Polskiej w latach 1934-1950. Zbrodniarz wojenny, sojusznik Adolfa Hitlera i III Rzeszy. Walczył w I Wojnie Światowej na froncie czeskim. Zdobył w niej rangę porucznika, wsławił się jako dobry strateg. W 1930 utworzył Polską Partię Nacjonalistów (PPN), był zwolennikiem Machiavelliego- uważał, że nie jest ważne to w jaki sposób się obierze władzę, a to jak ostatecznie państwo będzie wyglądąło. W 1934 wygrał wybory prezydenckie przy wyniku 65% (Frekwencja na wyborach wynosiła 77%). W 1939 gdy Adolf Hitler doszedł do władzy, Wiśniewski stał się jego sojusznikiem. Doceniał także politykę Mussoliniego. W dniu wybuchu II Wojny Światowej w 1944 wydał rozkaz ataku na Czechy i Węgry. Był odpowiedzialny za prześladowania Żydów w Polsce, uczestnictwo w Holocauście czy rozkaz utworzenia Obozu Koncentracyjnego w Brzegu. Gdy w 1949 do Polski weszła Armia Czerwona, zbiegł do Drezna. Gdy III Rzesza skapitulowała 2 grudnia 1950 był zmuszony znów uciekać- tym razem za azyl obrał Finlandię. Został jednak złapany przez komunistów w okolicach miasta Radzymin nad Bugiem, tam też go próbowano aresztować. Wiśniewski nie poddał się oraz otworzył ogień do Oficerów Armii Czerwonej- po krótkiej strzelaninie zginął.