FANDOM

Imperium Kolonialne Rzeczpospolitej Obojga Narodów-oficjalnie Rzeczpospolita Obojga Narodów. Państwo istniejące w latach 1772-1904. Powstałe w wyniku rozpoczęcia kolonizacji przez Rzeczpospolitą Obojga Narodów. To państwo jest największe w historii- patrz Lista największych państw w historii' należy też do imperium nad którym nigdy nie zachodzi słońce.

Historia Edytuj

Przełom w zbudowaniu Imperium Kolonialnym nastąpił w 1772 roku kiedy Stanisław August Poniatowski podpisał I rozbiór Polski, wtedy Patryk jeden ze szlachciców wywołał bunt który zdetronizował Stanisława. Patryk wstąpił na tron w wieku 32 lat.

Rządy Patryka II WielkiegoEdytuj

Wprowadził szereg zmian:

  • Odbudował husarię
  • Odwołał Rozbiory
  • Uprzemysłowił Rzeczpospolitą
  • Rozpoczął kolonizację
  • Koronował się na cesarza zmieniając Rzeczpospolitą w cesarstwo

Po odwołaniu Rozbiorów rozpoczęła się Wojna anty-zaborcza(1772-1787) która swój decydujący moment miała w Bitwie pod Warszawą(1776) która skończyła się zwycięstwem Rzeczpospolitej następne lata wojny to zajmowanie następnych terenów która skończyła się paktem Warszawskim. Po nim Rzeczpospolita powiększyła swoje terytorium niemal trzykrotnie. Pierwsze kolonie znajdowały się w Ameryce południowej co doprowadziło do Wojny portugalsko-polskiej(1781-1784) która skończyła się zajęciem przez Rzeczpospolitą Brazylii i utworzenia Polskiej Brazylii.W 1804 roku doszło do Wojny amerykańsko-polskiej której szalę zwycięstwa na stronę polską przeciągnęła Bitwa pod Washingtonem wojna skończyła się w roku 1814 doprowadziła do zajęcia całego terytorium Stanów Zjednoczonych w skład Rzeczpospolitej z których powstała kolonia Polonia. Następnie w celu zajęcia Prus wypowiedział wojnę Prusom.Wojna polsko-pruska(1820-1823) była bardzo jednostronna na rzecz Rzeczpospolitej lecz wojska nie mogły zdobyć Królewca, oblężenie trwało dwa miesiące. Wojna zakończyła się zajęciem przez Rzeczpospolitą Prus oraz uwolnienia Brandenburgii oraz utworzenia zależnego państwa Śląsk

Rządy Piotra II MądregoEdytuj

Patryk zmarł w wieku 80 lat w 1824 roku pozostawił imperium dla swojego syna Piotra który miał 18 lat. Po jego śmierci dano mu przydomek Wielki.

Kolonizacja AfrykiEdytuj

Rozpoczęcie kolonizacji Afryki nastąpiło w roku 1840 z tego powodu wybuchła Wojna polsko-egipska po Bitwie pod Aleksandrią Egipt był pod okupacją polską przez rok ponieważ Egipt nie chciał się zgodzić na pełną aneksje, w końcu Egipt zgodził się na to żeby wojska i ludzie polscy mogli dowolnie się przemieszczać po terenie Egiptu. Po tym nastąpił ,,Wyścig o Afrykę". Następnie rozpoczął kolonizację Sudanu następnie Rogu Afryki, Wschodniej Afryki oraz Madagaskaru. Zniósł niewolnictwo co doprowadziło do buntów, ale spowodowało to też zniesienie niewolnictwa wielu innych krajach.

W 1843 roku nastąpił Bunt zwolenników niewolnictwa który skończył się rok późnej wybuchł w wyniku zniesienia niewolnictwa w Rzeczpospolitej.

Kolonizacja Azji Edytuj

Kolonizacja Azji rozpoczęła w 1851 roku od kolonizacji Indonezji następnie wybuchła Wojna polsko-indochińska(1852-1853) która skończyła się zwycięstwem Rzeczpospolitej i zajęciem całego terytorium Królestwa Indochin oraz utworzenia Indochin Polskich. Potem doszło do Wojny polsko-japońskiej(1854-1856) która skończyła się zajęciem przez Rzeczpospolitą Korei. W 1857 roku doszło do Wojny polsko-indyjskiej skończyła się trzy lata później na zajęciu przez Rzeczpospolitą całego terytorium Królestwa Indii oraz utworzeniu Indii Polskich.

Rządy Rządy Patryka III ZdobywcyEdytuj

Kolonizacja Australii Edytuj

W 1860 roku doszło do Wojny brytyjsko-polskiej która trwała 10 lat w jej czasie zmarł Piotr I Mądry.Na tron wstąpił jego syn Patryk III Zdobywca.

Wybuchła z powodu chęci dominacji Rzeczpospolitej na morzach oraz zajęciu całego terytorium Australii i Oceanii. Zakończyła się zwycięstwem Rzeczpospolitej i zajęciu całego terenu Australii i Oceanii oraz nadała Rzeczpospolitej status mocarstwa.