FANDOM

IV Rzeczpospolita, Wielka Rzeczpospolita Polska- Państwo powstałe w 2016 roku na wskutek dojścia do władzy Romana Montackiego. Jest obecnie bardzo silnym państwem.

Historia

2015

W maju 2015 roku Roman Montacki wygrał wybory prezydenckie, pokonując Andrzeja Duda. Przewaga wynosiła tylko 0.5 %. Roman Montacki został zaprzysiężony 5 sierpnia. W październiku odbyły się ostatnie w III RP wybory parlamentarne. Wygrala partia Romana Montackiego NDPP. Był to początek końca III RP. W listopadzie premierem został Maciej Poraziński. Zmiany nastąpiły w rządzie. Poraziński większość stanowisk rządowych obsadził członkami NDPP. W listopadzie Roman Montacki obwołał się Naczelnikiem. Uniewazniona została Konstytucja III RP a w jej miejsce został ustanowiony Dekret Tymczasowy.

2016

Nowa konstytucja weszła w życie 31 stycznia. W marcu oficjalnie przestała istnieć III RP i powstała IV RP. Został zlikwidowany Sejm i Senat. W ich miejsce została powołana Rada Państwowa. Wybory do niej odbyły się w marcu. Przewodniczącym rady został Krzysztof Szaszkiewicz. W maju Naczelnik podjął działania mające na celu wystąpienie z UE i NATO. W czerwcu rozpoczęła się nacjonalizacja przemysłu. Wypłacanie odszkodowań zakończyło się w lipcu. W sierpniu Naczelnik odbył wizytę w Brukseli i poprosił o możliwość wystąpienia z UE. Bruksela zgodziła się pod warunkiem Referendum. Odbyło się ono w październiku. Procedura Polexitu rozpoczęła się w grudniu.