FANDOM

Banner-historia.jpg

HISTORIA CIE WZYWA!
Witaj! Aktualnie znajdujesz się na stronie należącej do tzw. History by Arek214 zapoczątkowanego przez użytkownika Arek214

Autor z jednej strony zachęca do edytowania i wzbogacania treści artykułów należących do cyklu o nowe wątki, ale też prosi o zachowanie "realistycznego" klimatu.

IV Rzeczpospolita- określenie państwa polskiego po zmianach politycznych, jakie zaszły zimą 2011 roku. Państwo należy do MSNP. W 2028 roku państwo wzięło udział w rozbiorach Rosji.

Historia Edytuj

Powstanie Edytuj

Już w grudniu 2009 roku zaczęto głosić idea reformacji państwa polskiego. Wtedy to też powstała Polska Demokracja, która zaczęła głosić, aby polacy się zjednoczyli i ruszyli na Warszawę. W czerwcu następnego roku zaczęły się strajki. Pięć miesięcy później, ponad 50 tysięcy ludzi pod wodzą Witolda Ciemlika ruszyła na stolicę. W nocy z 12 na 13 stycznia 2011 roku wkroczyli do Warszawy i rozpoczęli dewastacje Sejmu i Pałacu prezydenckiego, a także obławę na polityków. Większość pojmanych ludzi stanęła przed sądem i otrzymała wyroki śmierci lub dożywocia. Nielicznym udało się zbiec za granicę. Wieczorem 17 stycznia Ciemlik w płomiennym przemówieniu ogłosił przemianowanie III RP na IV Rzeczpospolitą Polską. Wkrótce w państwie zaczęto wprowadzać reformy m.in. zwiększono liczebność armii do 200 tysięcy czynnych żołnierzy i 70 tysięcy rezerwistów. Zakupiono od Nowego Imperium dwa lotniskowce oraz 30 nowoczesnych myśliwców.

Marsz na południe Edytuj

Zajęcie Czech (2012) Edytuj

Rok po założeniu IV RP, Ciemlik postanowił przetestować jej siły zbrojne atakując swojego południowego sąsiada. Polska potajemnie mobilizowała swe wojska i ustawiała je przy granicy polsko-czeskiej. W nocy 12 marca wojsko polskie przekroczyło granicę i już następnego dnia kontrolowało północną część wrogiego terytorium. Dwa dni później została zdobyta Praga. 21 marca ówczesny prezydent Czech ogłosił poddanie się. Wkrótce na nowo zdobyte ziemie sprowadzono polskich osadników, a około 10% czechów przesiedlono na tereny nadbałtyckie.

Przełom Edytuj

960,540,a509d8e6c25b9af93a5144eb453a5db3202e5ee2.jpg

W 2014 roku zaczęto prowadzić negocjacje z Cesarstwem Shen. Dyskusje trwały przez kolejne 6 miesięcy, aż w końcu obie strony spotkały się w Warszawie. W mieście odbyły się uroczystości z okazji podpisania sojuszu m.in parada wojsk polskich. Około godziny 18:30 podpisano akt założenia MSNP, co spowodowało militarny, gospodarczy i dyplomatyczny sojusz Polski z Cesarstwem. W jakiś czas później do sojuszu dołączyły inne państwa. W rok po założeniu sojuszy, na kolejnym zebraniu przedstawiciele wszystkich państwa członkowskich zdecydowali się na rozbiory Rosji. W tym celu wszystkie kraje (także IV RP) zaczęły się zbroić.

Podporządkowanie Słowacji Edytuj

Na początku 2016 roku doszło do rozłamu w Unii Europejskiej. Wiele państw z niej wyszło m.in. Słowacja. Ówczesny prezydent Polski Tomasz Lehgred, wysłał dyplomatów do Słowacji. Po jakimś czasie doszło tam do referendum w sprawie podporządkowania się Polsce. Około 53% ludzi poparło przyłączenie się.

Rozbiory wschodu Edytuj

Zajęcie Ukrainy, Białorusi i Litwy Edytuj

Polscy hackerzy zainfekowali wschodnie państwa wirusem, co spowodowało, że trudno im było się porozumiewać. Wojska Polskie wkroczyły do Litwy, która skapitulowała drugiego dnia najazdu.

Tydzień żniw Edytuj

Na zajętych terenach zaczęto przeprowadzać masowe aresztowania. Nikt nie mógł czuć się bezpieczny. Ze względu na to, że białorusini byli przyjaźnie nastawieni do rosjan, zaczęto wywozić ich na wschód IV RP. Zaczęło się protesty na Białorusi i polski rząd wysłał tam armię. W ciągu tygodnia zginęło ponad sto tysięcy osób. Po tym wydarzeniu nikt nie myślał o buncie i wszelkie krwawe konflikty się zakończyły. Aczkolwiek zdarzały się jednorazowe starcia na granicy z Rosją.

Atak na Rosję Edytuj

Wkrótce!

Bitwa pod Moskwą Edytuj

Wkrótce!

Wejście do Moskwy Edytuj

Wkrótce!

Traktat rosyjski Edytuj

Wkrótce!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki