FANDOM

II Wojna Światowa — to zwyczajowa nazwa na działania wojenne dziejące się na całym świecie z wyjątkiem Ameryki Południowej. Konflikt ten rozpoczął się w roku 1939 po odrzuceniu przez rząd Rzeczypospolitej propozycji o oddaniu Korytarza Pomorskiego w zamian za Słowację a bezpośrednim casus belli była słynna prowokacja gliwicka. Po ataku na Polskę jej sojusznicy w postaci Francji oraz Wielkiej Brytanii odpowiedzieli wypowiadając wojnę Trzeciej Rzeszy. Francuzi ufni w linię Maginota wysłali siły do Schweighofen — przygranicznej miejscowości w Palantynacie. Tam przywitał ich opór czołgów oraz piechoty Niemieckiej która wybroniła się po czym pod wodzą Erwina Rommela wyruszyła w kierunku Paryża. Polska skapitulowała po 14 dniach szybkiego blitzkriegu. Pod koniec roku 1939 zajęty został Paryż po którego zajęciu Francja skapitulowała. Po tych wydarzeniach Hitler zarządził inwazję na Bałkany, zakończyła się ona szybką przegraną Jugosławii oraz utworzeniem na jej terenach państw marionetkowych. W BUDOWIE!!!

Więcej z Fandomu

Losowa wiki