Wikia

Alternatywna historia

Historia Polski

Dyskusja0
93strony na
tej wiki

ŚredniowieczeEdytuj

W czasach Bolesława Chrobrego, Polska atakuje Litwę, którą rządzi do 1746, czyli Turecko-rosyjskiego zaboru dokonanego wskutek błędnej decyzji Polaków o sojuszu antyrosyjskim z Chanatem Krymskim, który sam zdradza Polskę i dziesiątkuje z Rosją polskie oddziały.

Czasy NapoleońskieEdytuj

W 1812 Napoleon pomaszerował na Rosję. Na prowincjach Moskwy polskie oddziały złapały cara Rosji, który oddał Napoleonowi Litwę, Białystok i Kurlandię. W czasie powrotu, Księstwo Warszawskie zostało okrążone przez Prusy, Rosję i Austrię, próbujące odciąć Wielką Armię of Francji. Bonaparte podejmuję dramatyczną przeprawę przez Wielkopolskę. doszło do ważnej bitwy pod Lubuszem, którą wygrała Francja. W Saksonii, Wielka Armia się reorganizuje. W 1813 wielka flota płynie do Anglii, chcąc zrobić tam desant. W tym czasie umiera Cesarz, z nieznanych przyczyn. Władcą zostaje Edouard Mortier, który przybywa za późno i zostaje złapany przez Brytyjczyków. Księstwo Warszawskie uniezależnia się od Francji, i broni się przed zaborcami, wraz z Litwą do 1817.

Więcej od Wikii

Losowa wiki