FANDOM

Heno- pierwsze informacje o ludzie Heno pojawiają się w 864r. z germańskich kronik Heinricha Rudolfa. W tym też roku książe i pretendent do tronu Otton Rottenberg zostaje wygnany wraz z 100 innymi mieszkańcami. Podróżując przez nieznane lasy, które potem będą własnością Polski. Osiedla się na niewielkim skrawku ziemi, które z czasem rozrośnie się w osadę.

Historia 864-900r.Edytuj

Od 865 roku życie w osadzie Heno zapowiada się lepiej. Mimo ciężkiej zimy ludzią żyje się dobrze, a nawet rodzą się pierwsze dzieci. W tym też roku władca rozpoczyna pisać kronikę osady. Książe był bardzo wykształcony potrafił czytać, pisać, liczyć. Oprócz tego był znakomitym jeźdźcą i wojownikiem, mimo niskiego wzrostu. W 866r. z kroniki księcia Rottenberga można wyczytać, że rodzi mu się syn Otton II Rottenberg z miesiąca marzec. Matką jest nie jaka córka chłopa Lamą, na tym wiedza się kończy. Książe od 5 roku życia dba o edukacje syna, a od 6 o sprawność fizyczną, aby mógł odpowiednio po prowadzić przyszły naród. Wiadomo również, że w 874r. dzikie słowiańskie ludy atakują wioskę i zabiją kilkoro chłopów i zwierząt.

Władcy Heno:Edytuj

1. Otton Rottenberg Urodzony: około 840r. Zmarł:.. Panowanie: 864r.-...

Więcej z Fandomu

Losowa wiki