FANDOM

Fryderyk III Hohenzollern — to cesarz Niemiec rządzący w latach 1888-1911. Podczas swoich rządów doprowadził do wojny z Carstwem Rosyjskim. Za jego rządów doszło też do Porozumienia Poznańskiego z Królestwem Polskim, utworzenia z Unią Szwedzko-Fińską, Polską, Hetmanatem, Gruzją, Białorusią, Zjednoczonymi Prowincjami Bałtyckimi, Litwą, Królestwem Węgier, Wielkim Księstwem Dońskim i resztą państw związanych z niemcami sojuszu nazwanego Mitteleuropą. Zapoczątkował okres die Gedeihen. Nazywany Negocjatorem z Rygi i Carewiczem.

Biografia

Biografia do 1888

Koronacja i okres początku rządów

Na Cesarza został koronowany 3 grudnia 1888 roku po śmierci Swojego ojca. Jego pierwszą decyzją było spotkanie się z Imperatorką Wielkiej Brytanii, sędziwą już — Wiktorią Hanowerską. Podczas wizyty tej Fryderyk pytał się o Rosję, kwestie ukraińską i polską. Wiktoria ogłosiła że w przypadku konfliktu na linii Rosja-Niemcy Wielka Brytania zostsnie neutralna — a nawet doszło do podpisania paaktu o nieagresji funkcjonującego do 1939 roku. Fryderyk spotkał się także z królem Szwecji — Oskarem II.
W BUDOWIE!!!