FANDOM

Francis Drake – angielskie korsarz, pirat oraz uczestnik Wojny Anglii z Hiszpanią podczas której stanął po stronie Hiszpanii. Kapitan Żniwiarza.

Biografia

Wczesne życie

Urodził się 22 listopada 1623 roku w Londynie jako syn Johna Drake'a i jego żony Jane Stafford. Miał nieznanego z imienia brata, który został zabity przez Angielskiego księcia na oczach Francisa. Od 10 roku życia razem z ojcem wyruszyła handlować na targ, tam się nauczył kraść. Mając 16 lat został pojmany i zabrany na statek o nazwie "Monarcha", gdzie miał odbyć karę. Tam służył kolejny rok, dzięki czemu nauczył się żeglarskiego rzemiosła. Podczas jeden z potyczek, został mocno raniony w pierś, przez co została mu blizna. Jakiś czas później w wyniku niesubordynacji oraz próby wywołania buntu, za karę został pozostawiony na małej wyspie na środku oceanu.

Singapur

Na wyspie spędził kilka dni, przez co był mocno osłabiony. Tam znaleźli go chińscy rybacy i zabrali ze sobą do Singapuru. Jeden z rybaków pozwolił mu zamieszkać ze sobą, póki nie wyzdrowieje. Drake spędził u rybaka kilka tygodni, w międzyczasie poznał również język chiński. Po opuszczeniu domu rybaka zaczął mieszkać w różnych częściach Singapuru.

Kilka miesięcy później do portu w Singapurze zawinął Łowca. Statek bardzo się spodobał Francisowi, przez co ten zapragnął go mieć. W kantynie Zielony Smok udało mu się zebrać kilku ludzi. W nocy, korzystając z nieuwagi załogi Łowcy, razem ze swoimi ludźmi wszedł na statek i nim po cichu odpłynął.