FANDOM

Czarnoruś (czru. Чернорус), zwana na arenie międzynarodowej Królestwem Czarnorusi to państwo powstałe w roku 1991 po upadku Związku Radzieckiego, deklarując niepodległość oraz powrót do status quo, czyli przywrócenia monarchii z czasów przed upadkiem i asymilacją państwa przez Imperium Rosyjskie i Osmańskie ponad 300 lat temu.

Historia

Siły Zbrojne

Siły Zbrojne Królestwa Czarnorusi są porównywalne rozmiarami do armii ich sąsiadów, Rumunii. Na skład wchodzi ponad 66 tysięcy aktywnego personelu, oraz około 55 tysięcy rezerwy. W Siłach Zbrojnych również znajduje się skrzydło paramilitarne, które posiada ponad 35 tysięcy członków. Siły Zbrojne podzielone są na trzy funkcje:

Siły Naziemne Czarnorusi

W SNC znajduje się największa liczba personelu, bo aż ponad 37 tysięcy. Wyposażenie SNC jest w miarę unowocześnione, gdyż równie często używane są lokalnie produkowane na licencji karabiny AK-74M oraz polskie, sprowadzane do Czarnorusi Karabinki wz.96 "Beryl", lokalnie zwane "VP-01" lub "вінтоўка палякі (Karabin Polski/Polaków)". Czołgi używane przez Armię to w dużej mierze 280 post-radzieckich T-64 w trakcie modernizacji, oraz ponad 240 zakupionych od Rosji T-72 w 2012 roku. Na służbie pozostaje również 5 T-84, odebrane Ukrainie podczas Aneksji Oblastu Iwanofrankowskiego, 11 T-62, które mają zostać sprzedane lub zniszczone przed 2018 rokiem, oraz osiem czołgów PT-91 "Twardy", z dwudziestoma kolejnymi zamówionymi w roku 2017.

Marynarka Wojenna Czarnorusi

Czarnoruś posiada w miarę małą marynarkę, składającą się z trzech sowieckich Fregat typu Krivak, kilkunastu statków Strazy Nabrzeżnej, pięć okrętów podwodnych typu VII i pojedynczy lekki krążownik typu Leipzig, zwany Korol Nikolai. Owe okręty zostały przechwycone w 1944 roku na Morzu Czarnym przez Straż Nabrzeżną Czarnoruskiej SRR i Marynarkę Ukraińskiej SRR, a okręty zostały przekazane Czarnorusi w ramach naprawy i użytku.