FANDOM

Bigbitwe

Logo Big Bite

Big Bite Corporation – sieć barów założona w USA przezIzaaka Szerszmita w 1949 roku. Jest to jedna z największych korporacji świata, trzymająca w garści ponad 432 inne mniejsze firmy. Restauracje Big Bite są obecne na niemal całym świecie. W rzeczywistości Big Bite współpracuje aktywnie z FBI oraz CIA oraz miesza się w sprawy rządowe.

Historia

W 1949 roku, 4 lata po zakończeniu II Wojny Światowej nastąpiła pewna nowa era. II WŚ miała być ostatnim takim konfliktem i nowe pokolenie miało już nie pamiętać tych smutnych czasów. Powoli szła epoka hipisów, na południu USA pierwsi czarni muzycy grali szybszy blues, który potem zostanie nazwany Rock and Roll. Także i rynek potrzebował nowej marki- Big Bite  założone przez żydowskiego imigranta Izaaka Szermszmita stało się tą marką. Już w rok od założenia błyskawicznie rozrosło się po całym USA dzięki bardzo tłustemu jadłospisowi i nowemu, ekstrawaganckiemu jedzeniu w menu. W 1955 otwarta została pierwsza restauracja poza granicami USA- w Kanadzie w Ottawie. W 1956 pojawiła się także w Irlandii, w mieście Coleraine. Do 1962 Big Bite istniało w 19 państwach. Nikt jednak nie znał celu Szerszmita- przejąć władzę nad światem. W 1971 Big Bite zaczęło kontaktować się z rządem i brać udział w przemycie broni do Kazachstanu i na Litwę. Zaczęło szkolić własnych żołnierzy i agentów- to oczywiście tajemnie. W 1988 Izaak Szerszmit zmarł, a pałeczkę właściciela przejął po nim Maksym Pszeinszmit, północnoirlandzki Żyd. Podczas rozłamu Irlandii w latach 90, Big Bite wspierało IRA oraz doprowadzało do powstania Irlandii Północnej. Korporacja miała też swój udział w Wojnie Wietnamskiej. W 2009 roku większość krajów na świecie miała restauracje Big Bite na swoim terenie- wyjątkami były Korea Północna, Libia, Syria, Irak, Sudan, Gujana, Gabon, Gana, Benin, Erytrea i Botswana. W 2012 BigBite zaczeło tajny program kosmiczny i nabyło bazę wojskową na terenie pustyni Kyzył-kum  w Kazachstanie.