FANDOM

Banner-historia.jpg

HISTORIA CIE WZYWA!
Witaj! Aktualnie znajdujesz się na stronie należącej do tzw. History by Arek214 zapoczątkowanego przez użytkownika Arek214

Autor z jednej strony zachęca do edytowania i wzbogacania treści artykułów należących do cyklu o nowe wątki, ale też prosi o zachowanie "realistycznego" klimatu.

Aureliusz Populus- pochodził z zamożnego rodu, po wstąpieniu do armii szybko awansował w jej szeregach, w 29 roku p.n.e. został namiestnikiem Syrii, a dwa lata później zbuntował się przeciwko cesarstwu i założył Królestwo rzymskie.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Urodził się w Rzymie w roku 51 p.n.e. jako syn bardzo wpływowych rodziców Oktawii Populus i jej męża Marek Populus. Młodość spędzał na zabawach i na przelotnych romansach.

Służba w armii Edytuj

W wieku 16 lat został wysłany przez swojego ojca do rzymskiej armii. Szybko piął się po szczeblach hierarchii wojskowej. Po zostaniu centurionem, gdy jego legion stacjonował w Anglii podczas ataku dzikich plemion, zamordował w tajemnicy swojego przełożonego i poprowadził do zwycięstwa legionistów. Po tym wydarzeniu został naczelnym dowódcą legionu i poprowadził swoich ludzi do wielu bitew. W tym okresie bardzo zżył się ze swoimi ludźmi. Jego sukcesy nie uszły władzy centralnej Rzymu, przez co został mianowany namiestnikiem rzymskiej prowincji Syrii.

Namiestnik Syrii Edytuj

1q.png

Podział wschodu między członków Przymierza Trojga:1.Czerwony-Pablusz Scipio 2.Niebieski-Wernon Badejusz 3.Żółty-Aureliusz Populus

Aureliusz wiedział z jakiego powodu namiestnikiem. Tak więc starał się nie wychylać i nie zwracać na siebie uwagi. Przez następne dwa lata stał się bliskim przyjacielem Pablusza Scipio oraz Wernona Badejusza. Wkrótce z nimi zaczął myśleć nad buntem wobec władz. Zawarli przymierze zwane Przymierzem Trojga. W tajemnicy zaplanowali podział między siebie wschodu i przygotowywali się do wojny. Sprzymierzyli się z Imperium Partów, któremu Aureliusz obiecał odstąpić ważne miasto handlowe oraz z Królestwem Mefozu, które miało odzyskać utracone tereny. Przeciągali niektórych zarządców prowincji na swoją stronę, a jeżeli to się nie udało, to ich zabijali. Doskonała sytuacja nadarzyła się do buntu, kiedy to galijskie plemiona najechały zachodnie terytoria Cesarstwa Rzymskiego.

Wielka wojna domowa i dalsze losy Edytuj

Gdy wybuchła wojna Aureliusz prowadził swoje legiony do boju we wszystkich większych bitwach. W czasie decydującej bitwy o Rzym, zabił własnoręcznie Oktawiana Augusta. Po podpisaniu pokoju zajął się sprawami swojego królestwa. Kilka lat później podbił Arabię, a po bezdzietnej śmierci Pablusza, jako jego dziedzic przejął jego ziemie.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki