Fandom

Alternatywna historia

Agamarian I Wielki

150stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Banner-historia.jpg Witaj! Aktualnie znajdujesz się na stronie należącej do tzw. History by Arek214 zapoczątkowanego przez użytkownika Arek214

Autor z jednej strony zachęca do edytowania i wzbogacania treści artykułów należących do cyklu o nowe wątki, ale też prosi o zachowanie "realistycznego" klimatu.

,,HISTORIA CIE WZYWA!"

Ja Agamarian I zapoczątkowałem Złotą Erę w historii tego królestwa.
  — Agamarian o sobie. 

Agamarian I przez potomków nazywany Wielkim- piąty król Królestwa Mefozu i zarazem stwórca jego potęgi militarnej, jak i handlowej. Rządził najdłużej ze wszystkich władców królestwa.

Biografia Edytuj

Młodość Edytuj

Urodził się 499 roku p.n.e jako syn króla Denezausa i jego żony Malifasy. Od 6 roku życia był szkolony na wojownika przez spartackiego najemnika Tenewafa. Poza tym musiał szkolić się w dowodzeniu armią, uczył się taktyki i różnych manewrów. Po śmierci ojca, nie mógł objąć władzy z powodu swojej niedojrzałości. Rządy nad państwem wtedy sprawowała jego matka.

Pierwsze lata rządów Edytuj

Przejął koronę w 483 roku p.n.e. To wydarzenie wykorzystał król Dener Menelaus, który postanowił zająć Królestwo Mefozu. Agamarian wyruszył mu naprzeciw wraz ze swoją armią. Obaj wodzowie spotkali się pod miatem Tilz. Menelaus zaproponował pojedynek, który miał zdecydować o losie obu królestw. Agamarian był młodszy i zwinniejszy i pokonał starszego króla. Armia Menelausa uklękła przed młodym królem i ogłosiła go królem Dener. Zachęcony tym zwycięstwem, postanowił zacząć podbijać zachodnie tereny Morza Czarnego.

Pierwsza wyprawa Edytuj

Dwa lata później po zwycięstwie nad Menelausem, wyprawił się na czele wielkiej floty do Deneru. Stamtąd wyruszył dalej na południe, tym razem już wiodąc armię po lądzie. Dotarł aż do jeziora Razelm, nad nim leżało miasto Talz, które było silnie ufortyfikowane. Młody król nie zaatakował, tylko wziął miasto głodem. Po obsadzeni w mieście swoich żołnierzy wyruszył z powrotem do Deneru. Tam przeczekał zimę, po czym kontynuował ekspansję na północ. Rok zaprzestał dalszych walk, umocnił swą władzę na zdobytych terenach, po czym powrócił do stolicy królestwa.

Wyprawa do Sparty Edytuj

W roku 471 roku został zaproszony przez króla Sparty Leofa. Młody król przyjął zaproszenie. Po dotarciu do miasta został tam powitany z wszelkimi honorami. Leof zaproponował mu małżeństwo z jego córką Feą, na co Agamarian przystał. Wkrótce odbyło się huczne wesele, a rok później urodził się ich syn Nubian.

Druga Wyprawa Edytuj

W wieku 33 lat zorganizował drugą wyprawę. Podporządkował sobie liczne greckie miasta-państwa leżące we zachodniej części Morza Czarnego. Stoczył wiele bitew, ale tylko kilka z nich przegrał. Na południu dotarł aż do cieśniny Bosfor, zajął także wiele ziem daleko na zachód od morza.

Dalsze życie Edytuj

Mn.gif

Królestwo Mefozu pod koniec panowania Agamariana I Wielkiego

Przez resztę swego życia Agamarian umacniał pozycję swojego królestwa na arenie międzynarodowej. Zawiązał wiele sojuszy, zreformowała państwo.

Królestwo Mefozu
Władcy Królestwa Mefozu
Mężczyźni DeneofarNeofarTenezausDenezausAgamarian I WielkiNubianAiren ŚmiałyTenewafOrmandulNihlunBokerWiadur IWiadur IIAgamarian IITomaneusDaren I WspaniałyPiaturEriodonMantikusXylogusNieszkułKonstantyn I NieposkromionyAgamarian III SzalonyKazimier BolesnyFilip VAugust NiezgodnyWilhelm PruskiAlbrecht IVBaldurDaren II
Kobiety Regentka Malifasa
Władcy Nowego Imperium
Mężczyźni Filip VIAntoni IAlbrecht VAntoni IIKonstantyn IIAgamarian III
Kobiety Brak wpisów

Więcej w Fandom

Losowa wiki